Voi continua in acest articol cu alt subiect legat de fondurile nerambursabile, asadar…

Inainte de a ma gandi la fonduri nerambursabile, eu antreprenorul trebuie:

  • Sa-mi fac o evaluare a problemelor de la nivelul activitatii economice derulate si sa identific pe de o parte cauza/cauzele care le genereaza, iar pe de alta parte trebuie sa evaluez efectele pe termen scurt, mediu sau lung.

CE ESTE O PROBLEMA?

O SITUATIE DAUNATOARE, NEDORITA  CARE  ARE EFECTE NEGATIVE  ASUPRA  AFACERII TALE.

De exemplu, sa ne gandim ca avem o afacere in turism si, constat, ca am urmatoarea problema majora: Numarul turistilor cazati in pensiune  este in continua scadere.

Care ar putea fi cauza/cauzele:

  • Poate o slaba organizare la nivelul staffului de conducere?
  • Poate un nivel scazut de calificare a personalului angajat sau lipsa implicarii personalului angajat?
  • Poate o vizibilitate scazuta a structurii turistice?
  • Poate lipsa unor conditii adecvate, sau lipsa unor resurse recreationale?
  • Poate aparitia unui concurent nou pe piata de profil?

Important este sa fiu cat mai realist in evaluare, chiar daca, uneori, constat ca sursa problemelor sunt chiar eu si comportamentul meu (e cam dureros si greu de recunoscut, dar, daca va faceti singur analiza, orgoliul nu va suferi prea mult).

Cauzele identificate pot fi aprofundate cu noi intrebari. De exemplu cauza unei slabe organizari a staffului de decizie poate fi lipsa expertizei in domeniul turistic sau in activitati de management, sau cauza lipsei de implicare a angajatilor este lipsa unui sistem adecvat de motivare.

Multe din problemele noastre sunt generate, in mod involuntar, chiar de noi in calitate de antreprenori si aceste categorii de probleme pot fi  rezolvate usor prin informare, externalizarea unor servicii, solicitarea punctuala a serviciilor unei firme de specialitate in afaceri si management, sau alte masuri simple si nu foarte costisitoare.

Unele probleme insa, cum ar fi lipsa unor conditii adecvate raportate la concurenta, solicita up-gradarea dotarilor sau completarea celor deja existente, motiv pentru care ele devin motivul unei initiative de accesare a unor fonduri nerambursabile.

CONCLUZIA: la baza accesarii unor fonduri se afla o problema si nevoia stringenta de a o rezolva cu mijloace si instrumente financiare aflate dincolo de posibilitatile noastre prezente.

In managementul proiectelor aceasta analiza a problemelor se face schematic si poarta denumirea de: ARBORELE PROBLEMELOR.

De cele mai multe ori pornim de la o problema si identificam “n” probleme. Ce facem in acest caz? Cum procedam mai departe?

In cazul In care descoperim mai multe probleme trebuie sa facem o ierarhie a acestora, stabilind care este urgenta. In mod logic cea mai urgenta este cea care imi provoaca cele mai multe efecte negative pe termen scurt.

Va propun asadar sa facem impreuna acest pas sub forma de exercitiu. Poate la inceput pare un pic mai greu dar cu putin sprijin si exercitiu veti constata ca veti obtine si rezultate.

Cei interesati imi pot trimite propriul arbore al problemelor pe adresa: contact@infotrustdesign.ro iar eu voi  fi alaturi de voi in incercarea de a gasi solutii cat mai practice si realiste.

Daca in continuare vi se pare dificil  sa va evaluati propria afacere ar mai exista doua solutii:

  • Sa participati la un curs de formare in ocupatia MANAGER PROIECT, caz in care veti avea un as in maneca pentru viitorul proiect pe care il veti implementa. Pentru cei interesati va recomand cursul organizat de noi – Asociatia Valori Dobrogene Tulcea.
  • Sa apelati la serviciile unei firme de consultanta in afaceri si management.  Pentru cei interesati va  recomand firma S.C. INFOTRUST-DESIGN.

Daca nu ai nici o afacere, deci nu ai probleme de acest gen,  atunci bucura-te de succesul finantatorului tau personal, indiferent cine este acesta.